,,European Training III’’ Project - ,,KA1 - Learning Mobility of Individuals KA121 - Adult education staff mobility,,- ,,Cofunded by the Erasmus+ Programme of the European Union’’ număr contract 2023-1-RO01-KA121-ADU-000124517
Accreditation no: 2020-1-RO01-KA120-ADU-095193
În perioada 01/06/2023 și 31/08/2024, Organizația Pro Dezvoltare DACIA (APDD), va desfășura activitățile proiectului ,,European Training 3’’ număr contract 2023-1-RO01-KA121-ADU-000124517, finanțat de către Uniunea Europeană prin programul Erasmus+.
Acesta este al treilea proiect care se va desfășura ca urmare obținerii „Acreditării Erasmus pentru mobilități Erasmus+ în domeniul Educației Adulților (AE) ” (Acreditare nr: 2020-1-RO01-KA120-ADU-095193).
Trainingurile internaționale vor fi selectate în funcție de nevoile de formare profesională ale participanților, în următoarele domenii: digitalizare, educație non-formală, ocupare pe piața muncii – antreprenoriat, ecologie-protecția mediului-dezvoltare durabilă, incluziune, diversitate, egalitate de șanse, echitate, solidaritate etc.
In cadrul proiectului ,,European Training 3’’ rezultatele învățării vor fi validate prin intermediul Certificatului Europass.
In cadrul proiectului 19 persoane, formatori / facilitatori (angajați, voluntari, colaboratori voluntari) activi ai organizației, vor participa la următoarele traininguri internaționale:
1. „Applying Non-Formal Education in schools and adult education organizations’’ (Bulgaria / ,,EvroPro Training Center’’).
2. „Opportunities in the countryside. Entrepreneurial education” (Bulgaria /,,EvroPro Training Center’’).
3.,,Climate Cares! Education for a better environment” ( Turcia / Dermen Bilisim Anonim Sirketi (DERMEN BILISIM A.S).
4. ,,Leading with Emotional Intelligence” ”( Turcia / Dermen Bilisim Anonim Sirketi (DERMEN BILISIM A.S).
5. ,,Blended Learning and Integrated Digital Teaching: Strategies, Tools and Methodologies” ( Italia / ,,Europe For All - Education and training”).
6. ,,How to deal and prevent bullying and cyberbullying in school and adult education organizations” ( Italia / ,,Europe For All - Education and training”).
7. ,,Barrier-freedom and inclusion in LLL - Lifelong learning” ( Grecia / EVROPEI IXNILATES”.
8. ,,Become an elearning EXPERT! E-Learning Toolkit: Blended Learning, LMS, & Instructional Design - Mastering E-Learning & Blended Learning - Click & Connect: Design Engaging E-Learning experiences” ( Grecia / ,,Interactive Technologies For Stem Art & Education (ITsART) ”)
Informații proiect: http://www.apdd.ro, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Președinte APDD,
Cătălin Arapalea – Manager Proiect
Training course 1:
„Applying Non-Formal Education in schools and adult education organizations” , 8 zile în Bulgaria (26.04.2024-03.05.2024), oferit de ,,EvroPro Training Center’’
În perioada 26.04.2024-03.05.2024, 5 persoane, formatori / facilitatori (angajați, voluntari, colaboratori voluntari) activi si noi in organizației , au participat la trainingul internațional: „Applying Non-Formal Education in schools and adult education organizations” și oferit de ,, EvroPro Training Center’’ în orașul Varna (Golden Sands) din Bulgaria.
Acest curs structurat a ghidat participanții prin posibilitățile oferite de tendința emergentă de integrare a metodelor de lucru non-formale în căile de educație formală.
Scopul general al acestui curs a fost de a promova excelența în educație, echipând formatorii/facilitatorii și managerii cu cunoștințele și competențele necesare pentru a aplica în mod eficient metodele de lucru non-formale în mediile educționale.
Datorită acestui curs, participanții:
• Au dezvoltat o mai bună înțelegere a diferențelor dintre învățarea formală, non-formală și informală, precum și a principiilor de bază ale educației non-formale;
• Au aflat mai multe despre tendința emergentă de integrare a metodelor de lucru non-formale în căile de educație formală;
• Au practicat și adăugat la know-how-ul lor activități non-formale concrete, metode de lucru și instrumente transferabile în practică;
• Au făcut schimb de bune practici și a împărtăși experiențe cu participanții și personalul care vin în toată Europa;
Acest curs i-a îndemnat pe participanți să gândească dincolo de zidurile de cărămidă și mortar ai sălii de clasă tradiționale atunci când vine vorba de învățare și prevenirea abandonului de invatare in orice forma și etapa a vieții ar fi. La nivel european, există o tendință din ce în ce mai mare de a valorifica învățarea non-formală și informală, precum și un accent puternic pe încorporarea metodelor de lucru non-formale în căile de educație tradițională.
În cadrul acestui curs participanții au descoperit diferențele dintre fiecare tip de învățare și tendințele emergente în ceea ce privește modul de motivare și sprijinire a cursanților, dar mai ales au exersat și stăpânit activități concrete non-formale, metode de lucru și instrumente pe care le vor putea folosi a doua zi după curs în sala de clasă. Metode și instrumente. Prelegeri, brainstorming, exerciții concrete, discuții, lucru în echipă, jocuri de rol, studii de caz, discuții de grup și activități în aer liber.
Acest curs a contribuit la educația non-formală. Acesta a ajutat participanții să adopte principiile și abordările educației non-formale și să fie capabili să răspundă la eterogenitatea cursanțiilor, dotându-i cu modul de organizare a procesului de învățare și motivându-i la autoacțiune, experimentare și învățarea activă. La sfârșitul cursului, participanții au fost echipați cu o serie de abordări inovatoare, cum ar fi predarea non-formală, principiile și tehnicile de bază ale învățării active și experiențiale și ale predării colaborative, exploatarea potențialului oferit de noile tehnologii, arte etc. Participanții și-au îmbogățit potențialul de predare și sunt capabili să răspundă mai bine nevoilor și intereselor tuturor.
Cunoştinţe imbunatatite ca urmare a participării la acest curs:
• Exercitii de team building;
• Compararea învățării formale, non-formale și informale;
• Posibilități de activități și instrumente informale;
• Concepte și principii de bază ale educației non-formale;
• Planificarea, organizarea și furnizarea de activități și instrumente informale;
• Cum să încurajăm motivația, participarea și creativitatea participanților prin activități de învățare non-formală, informală și experiențială;
• Oportunități concrete de planificare a mediului - interactiv și motivant;
• Beneficiul suplimentar al utilizării metodelor educaționale informale într-un mediu multicultural;
• Linii directoare pentru implementarea antrenamentului activ, strategii pentru crearea unei echipe;
• Cele mai bune practici și linii directoare pentru evaluarea și validarea învățării non-formale și informale, strategii pentru evaluarea la fața locului.
• Ca urmare participarii la acest curs participantii au utilizat instrumente online de colaborare în proiecte interactive de educație a adulților, School Education Gateway și EPALE ; utilizarea dispozitivelor mobile pentru a sprijini învățarea;
• Crearea unei culturi pozitive de învățare în clasă;
• Abilități de comunicare interculturală prin comunicare într-un mediu multicultural, abilități sociale prin interacțiune în timpul mobilității (cooperare, socializare, empatie în cadrul activităților de echipă);
• Metode inovatoare de dialog intercultural și participare;
• Bune practici și schimb de experiență cu participanții și personalul din Europa;
• Competențe de muncă adaptate la nivelul persoanelor cu competențe reduse și calificări mai scăzute prin participarea la ateliere interactive în timpul mobilității.
Training course 2:
,,Climate Cares! Education for a better environment” , 8 zile în Turcia (26.04.2024-03.05.2024), oferit de ,,Dermen Bilisim Anonim Sirketi (DERMEN BILISIM A.S) ”
Într-o lume aflată în schimbare rapidă, problemele de mediu au devenit mai presante ca niciodată. Cursul de formare ,,Climate Cares! Education for a better environment” a fost conceput pentru a dota participanții cu cunoștințele și abilitățile necesare pentru a aborda aceste provocări în mod eficient. Acesta a oferit cunoștințele, instrumentele și resursele necesare pentru a integra educația de mediu în practicile lor de predare. În lumea de astăzi, înțelegerea problemelor de mediu și promovarea practicilor durabile este esențială pentru pregătirea adulților pentru a deveni cetățeni responsabili ai lumii.
Pe parcursul acestui curs, participanții au fost angajați într-o serie de ateliere interactive, discuții și activități practice axate pe aspecte cheie ale educației pentru mediu. Subiectele abordate au inclus schimbările climatice, conservarea biodiversității, gestionarea deșeurilor, energia regenerabilă și practicile de viață durabile. Participanții au învățat cum să încorporeze aceste subiecte în programa lor pe diferite materii și niveluri de clasă, încurajând alfabetizarea ecologică și inspirând viitorii cursanți să ia măsuri.
Mai mult, cursul a subliniat importanța învățării experiențiale, a educației în aer liber și a implicării comunității în educația de mediu. Participanții au explorat metodologii și strategii de predare inovatoare pentru a conecta învățarea la clasă cu problemele de mediu din lumea reală. Până la sfârșitul cursului, participanții au dezvoltat o înțelegere cuprinzătoare a principiilor educației pentru mediu și a abilităților practice pentru a oferi lecții captivante și cu impact.
Obiectivele de învățare: Înțelegerea problemelor cheie de mediu; Explorarea principiilor educației pentru mediu; Integrarea temelor de mediu în curriculum; Dezvoltarea abilităților de predare eficiente; Explorarea metodologiilor inovatoare; Conectarea învățării cu problemele din lumea reală; Descoperirea resurselor pentru durabilitate; Reflecție asupra convingerilor și valorilor personale; Colaborarea cu colegii; Elaborarea planului de acțiune pentru implementare.
Acest curs a transformat participanții într-un agent de schimbare, promotor al acțiunile de atenuare și adaptare la schimbările climatice în comunitate prin instrumente de diagnosticare și planuri de acțiune. În acest curs, participanții au găsit o mulțime de materiale care să-i îndrume în această misiune importantă. Schimbările climatice nu numai că ridică provocări de mediu, ci afectează și aspectele economice, sociale și culturale ale vieții noastre, afectând, de exemplu, peisajele noastre, apa potabilă și aprovizionarea cu alimente; prin urmare, a preda doar știința din spatele schimbărilor climatice nu este suficient, trebuie să implicăm toate subiectele într-o abordare multidisciplinară pentru a crește gradul de conștientizare și a aborda schimbările climatice.
Cursul a ajutat participanții să dezvolte acțiuni reale care să-i ajute pe cursanți să-și dezvolte amprenta ecologică și să arate considerație față de ei înșiși și față de ceilalți.
Training course 3:
„Opportunities in the countryside. Entrepreneurial education” , 8 zile în Bulgaria (26.04.2024-03.05.2024), oferit de ,,EvroPro Training Center’’
Pe măsură ce orașele devin din ce în ce mai aglomerate pe zi ce trece, viața într-un oraș devine din ce în ce mai mult dificile zilele astea. Unul dintre motivele fundamentale pentru aceasta este că oamenii se concentrează mai ales pe industrie și tehnologie și caută un loc de muncă potrivit în orașele mari și ignoră oportunitățile din mediul rural.
Astfel cursul se bazează pe exemple de bune practici, pentru infiintarea propriilor afaceri pentru a sta departe de viața agitată a orașului și a trăi în viața liniștită a zonelor rurale (apicultura, grădinărit, cultivarea ciupercilor etc.).
Obiectiv general: prevenirea urbanizării și înrădăcinarea spiritului antreprenorial prin pregătirea cursanților pentru oportunități alternative de muncă în mediul rural.
Acest curs este pentru formatorii care doresc să integreze inovația, creativitatea și antreprenoriatul în munca pe care o desfășoară cu adulții, în mediul rural.
Prin acest curs, participanții au învățat:
• să poată preda antreprenoriatul și luarea deciziilor în afaceri prin prisma inovației și creativității.
• să poată transforma ideile creative în acțiuni de afaceri, în mediul rural.
• cum să încurajeze mentalitățile antreprenoriale, la țară.
• înțelegerea managementului inovației și creativității din perspectiva obținerii unui avantaj competitiv durabil și integrării inovației în strategia de afaceri.
• să ghideze cursanții în explorarea carierei și autodescoperirea.
• creșterea încrederii ca lider antreprenorial.
• să conceapă un plan de lecție sau un proiect despre abilități antreprenoriale și abilități creative importante, în mediul rural.
Metode și instrumente:
• Prelegeri și prezentări, exerciții, discuții, lucru în echipă, lucru în grup, jocuri de rol, vizite de studiu, proiectări de activități interactive.
Activități realizate:
• Care sunt obiectivele noastre comune? Introducerea unor concepte generale de antreprenoriat în mediul rural.
• Să ne inspirăm! Învățare despre creativitate, inovație, antreprenoriat social.
• Antreprenoriat social, în mediul rural, în educaţie.
• Cine este un profesor antreprenorial? Cum poate fi stimulată creativitatea? Creativitate în clasă.
• Învățare bazată pe proiecte și planuri de afaceri.
• Metodă de predare și învățare bazată pe STEM.
• Explorarea carierei și autodescoperirea.Creșterea încrederii ca lider antreprenorial.
• Principiile (criteriile) antreprenoriatului social.Tipuri de întreprinderi sociale.
• Identificarea oportunităților pentru activități personale, profesionale și/sau de afaceri în mediul rural.
• Managementul afacerilor în mediul rural. Planificarea afacerii.
• Un plan de lecție sau un proiect despre abilitățile antreprenoriale sociale și abilitățile creative importante, în zonele rurale.
• Abilități de angajare în educație. Abilități de gândire creativă. Rezolvarea creativă a problemelor. Activități și jocuri de rol.
• Planuri de lecție bazate pe toate cunoștințele antreprenoriale și experiența dobândită.Care sunt următorii pași? Lista de idei noi.
Training course 4:
,,Leading with Emotional Intelligence”, 8 zile în Turcia (26.04.2024-03.05.2024), oferit de ,,Dermen Bilisim Anonim Sirketi (DERMEN BILISIM A.S)”
În peisajul educațional de astăzi, conducerea eficientă depășește simplele abilități tehnice, necesită o înțelegere profundă a emoțiilor și comportamentelor umane. Acest curs de formare a fost conceput pentru a dota participanții cu instrumentele și perspectivele esențiale necesare pentru a conduce cu inteligență emoțională, promovând un mediu de învățare pozitiv și productiv atât pentru formatori, cât și pentru cursanți. În peisajul educațional de astăzi, leadershipul de succes nu se bazează doar pe competența tehnică, ci și pe capacitatea de a înțelege, gestiona și naviga emoțiile – atât propriile cât și ale altora.
Acest curs a oferit participanților o înțelegere profundă a principiilor fundamentale ale inteligenței emoționale și aplicabilitatea lor directă la rolurile de formare profesională din instituțiile de profil. Participanții au explorat concepte precum conștientizarea de sine, autoreglementarea, empatia și managementul relațiilor, obținând informații valoroase asupra modului în care aceste componente modelează practicile eficiente de învățare.
Printr-o combinație de ateliere interactive, studii de caz, discuții și exerciții practice, participanții au învățat cum să-și cultive abilitățile de inteligență emoțională și să le aplice în scenarii de leadership din lumea reală. Cursul a subliniat importanța promovării relațiilor pozitive, a construirii încrederii și a creării unor medii de învățare incluzive în care atât formatorii, cât și cursanții pot prospera.
Până la sfârșitul cursului, participanții au dezvoltat atitudini de conștientizare de sine, abilități interpersonale îmbunătățite și o înțelegere mai profundă a modului de a conduce activitatea de învățare cu autenticitate, empatie și rezistență. Echipați cu aceste instrumente neprețuite, formatorii vor fi mai bine pregătiți să navigheze în complexitatea leadershipului educațional și să conducă schimbări pozitive în instituțiile de învățare și comunitățile lor.
Obiective de învățare: Înțelegerea principiilor inteligenței emoționale; Dezvoltarea conștientizării de sine și a abilităților de autoreglare; Cultivarea empatiei și a abilităților de a lua perspectiva; Îmbunătățirea abilităților de comunicare; Strategii de învățare pentru construirea încrederii și a relațiilor; Stăpânirea tehnicilor de rezolvare a conflictelor; Promovarea unor medii de învățare pozitive și inclusive; Reflecție asupra stilului personal de conducere; Elaborarea planurilor de acțiune pentru aplicare; Colaborare cu colegii pentru a împărtăși informații și bune practici.
Metodologie: Ateliere interactive; Studii de caz; Instrumente de autoevaluare; Discuții de grup; Exerciții practice; Activități de reflective; Experți invitați.
Evaluare: Evaluări pre și post-antrenament; Demonstrație de îndemânare; Analiza studiului de caz; Feedback de la egal la egal; Auto-reflecție; Dezvoltarea Planului de Acțiune.
Training course 5:
,,How to deal and prevent bullying and cyberbullying in school and adult education organizations”, 10 zile în Italia (25.04.2024 - 04.05.2024), oferit de ,,Europe For All - Education and training”
De-a lungul timpului, cei mai mulți dintre noi s-au confruntat cel puțin odata cu forme diverse de bullying atât ca copii sau poate ca adulți. Statisticile recente dezvăluie că unul din patru copii se confruntă cu bullying la un moment dat. La locul de muncă, acasă, armata, spitale și chiar casele de bătrâni, hărțuirea este o problemă pentru adulți. Cei care agresează trebuie tratați cu atenție și, mai ales, provocările trebuie oprite. De cele mai multe ori acest fenomen începe în istituțiile de învățare.
Efectele agresiunii pot fi devastatoare, lăsându-vă să vă simțiți neajutorat, umilit, furios, deprimat sau chiar sinucigaș. Iar tehnologia înseamnă că bullying-ul nu se mai limitează la curțile școlii sau la colțurile străzilor. Hărțuirea cibernetică poate apărea oriunde, chiar și acasă, prin intermediul smartphone-urilor, e-mailurilor, textelor și rețelelor sociale, 24 de ore pe zi, cu sute de persoane implicate. Dar nici un tip de agresiune nu ar trebui să fie niciodată tolerat. Aceste sfaturi ne pot ajuta să ne protejăm pe noi sau pe copilul nostru – la școală și online – și să facem față problemei tot mai mari a bullying-ului și a cyberbullying-ului.
In unitățile de învățare trebuie să ofere confort, sprijin și sfaturi, chiar dacă cursanții nu pot rezolva problema în mod direct. Cursanții trebuie să fie încurajați să raporteze hărțuirea dacă se întâmplă. Dezvoltarea discutiilor despre cum să facem față persoanelor care agresează. Crearea unei echipe de sprijin pentru hărțuirea și hărțuirea cibernetică în unitățile pentru a educa atât formatorii cât și cursanții. Construirea unui mediu sigur pentru toată lumea din unitatea de învățământ. Oferirea instrumentelor și activităților pentru a recunoaște și a face față comportamentelor periculoase.
Obiective de învățare: Definiția agresiunii, date despre sistemul educațional din Italia, informații despre agresiune în școlile europene / și în organizațiile de educație a adulților, timp de întrebări; Cum să recunoaștem situațiile de bullying, caracterele dinamicii în bullying; Interventie in situatie de pericol, timp intrebari; Cum folosiți TIC pentru a preveni agresiunea, bunăstarea la școală/organizațiile de educație a adulților/și hărțuirea, diversitatea și cazurile sensibile, timpul întrebărilor; Cyberbullying: noua modalitate de a recunoaște și de a interveni pentru a înfrunta și a proteja atât victimele, cât și agresorul, timpul întrebărilor. Schimb de bune practice; Studiu de caz, activități de gestionare și recunoaștere, recuperare atât pentru victime, cât și pentru agresor, timp de întrebări; Bullying-ul și efectele unui fenomen distructiv. Cum gestionați un conflict într-un curs pentru adulți? Bullying-ul, un fenomen care poate distruge vieți. Aflăm cauza și o prevenim; Evaluare finală, furnizarea materialelor de curs și a certificatului de participare.
Training course 6:
,,Blended Learning and Integrated Digital Teaching: Strategies, Tools and Methodologies”, 10 zile în Italia (25.04.2024 - 04.05.2024), oferit de ,,Europe For All - Education and training”
În contextul schimbării și provocărilor la care au fost supuse instituțiile de învățământ, având în vedere răspândirea covid19 și această dimensiune critică cu care unitățile de învățare și formatorii au trebuit să se confrunte, acest curs și-a propus să dezvolte strategii de sprijin pentru formatori în vederea creșterii competențelor acestora. Pentru a sprijini formatorii în tranziția către noul și din ce în ce mai complex rol al lor, provocarea preluată de cursul de formare este de a promova activități de formare care să promoveze reflecția și regândirea constantă a practicilor didactice în vederea creșterii eficienței activității de invățare centrată pe cursant. Un proces individual de reflecție, susținut de un colectiv de reflecție în comunitatea didactică și de metodologii și resurse didactice adecvate, va însoți de fapt formatorii către o mai bună înțelegere a nevoilor elevilor și, prin urmare, o inovare progresivă a predării acestora către standarde de excelență.
Blended Learning este o modalitate de formare care implică trei faze: lecții de teorie frontală și interactive; învăţare autonomă; practic la clasă cu formatorul şi ceilalţi cursanți. Prin urmare, blended learning combină cele mai bune dintre ambele metode de instruire: pe de o parte, permite cursantului să învețe în propriul ritm, studiind și conținutul în modul e-learning (poate de pe dispozitivul mobil); pe de altă parte, îi oferă posibilitatea de a se compara cu colegii săi și cu formatorul, punând în mișcare un cerc virtuos de perfecționare continuă.
Blended Learning este o modalitate importantă de pregătire, mai ales atunci când supravegherea formatorului este necesară pentru pregătirea completă a unui cursant: gândiți-vă la un medic rezident care învață o manevră importantă de salvare în domeniu de la profesorul său, după ce a studiat și a vizualizat în unele videoclipuri demonstrative. Nimic, ca în acest caz, nu poate înlocui mâna medicului mai în vârstă care o ghidează pe cea a studentului… așa că blended learning combină pregătirea teoretică cu cea a practicii.
Rezultate. Predarea mixtă implică mult mai mult decât punerea cursanților în fața computerelor pentru a bifa „caseta tehnologiei”. În schimb, componentele digitale ale unei abordări combinate ar trebui să fie ele însele o parte vitală și semnificativă a învățării cursanțiilor.
Rezultatul acestui curs poate fi folosit pentru a determina rolul semnificativ pe care îl joacă tehnologia în strategiile alese. În mod ideal, orice tehnologie utilizată în predarea mixtă ar trebui să îmbunătățească sau să transforme în mod semnificativ învățarea.
Predarea mixtă eficientă începe cu experimentarea, apoi încercați diferite instrumente și strategii digitale pentru a vedea cum funcționează. Unele vor deveni elementele de bază ale practicii tale zilnice, în timp ce altele vor eșua la scurt timp după ce cursanții își vor deschide laptopurile. La sfârșitul cursului, formatorii vor avea baze teoretice și activități practice de implementat în lecția mixtă cu cursanții. Formatorii vor putea crea noi lecții inspirate de aceste metode inovatoare, în același timp vor oferi materiale și proceduri pentru experiențele de învățare autoeducativă.
Obiective de învățare: Principalele abordări digitale, istoria lor și evoluția lor în zilele noastre; Ce abordări integrate digitale au în comun; Atelier: resurse digitale, instrumente pentru profesori/formatori; Cum să îmbunătățiți digital lucrurile pe care profesorii/formatorii le fac deja; Resurse online și bune practice; Atelier: studiază cazul, construiește o lecție mixtă. Feedback; Baza unei învățări digitale integrate; Cum să construiți o curricula digital; Workshop: - crearea și rularea unui grup de învățare digital gam. Atelier – recapitularea digitală a unui concept; Workshop Soluții, strategii și metode de implicare a studenților / cursanților. Resurse online și bune practice; Workshop Blended Learning - faze: • lecții de teorie frontală și interactivă; • învăţare autonomă; • practic în clasă cu profesorul/formatorii și ceilalți elevi/ cursanții; Atelier - Aplicați învățarea mixtă în educația adulților; Metode - instrumente digitale; Cum se integrează și se evaluează competențele digitale în învățare.
Training course 7:
,,Barrier-freedom and inclusion in LLL - Lifelong learning”, 10 zile în Grecia oferit de ,,EVROPEI IXNILATES”
,,Barrier-freedom and inclusion in LLL - Lifelong learning” Training desfășurat în cadrul proiectului ,,European Training 3’’ număr contract 2023-1-RO01-KA121-ADU-000124517, finanțat de către Uniunea Europeană prin programul Erasmus+ , implementat de Organizația Pro Dezvoltare DACIA (APDD) din Drăgășani în parteneriat cu ,,EVROPEI IXNILATES’’ Volos. Acesta este o mobilitate Erasmus+ în domeniul Educației Adulților, care s-a desfășurat în perioada 19.08.2024 - 28.08.2024.
În ansamblu, învățarea pe tot parcursul vieții a devenit un concept semnificativ în lumea de astăzi. Promovează creșterea potențialului uman datorită procesului continuu de susținere de a împuternici și de a stimula un individ prin învățarea diferitelor valori, cunoștințe, abilități și informații. Alături de dezvoltarea personală, învățarea pe tot parcursul vieții joacă un rol important în dezvoltare socială. Învățarea pe tot parcursul vieții îi ajută pe indivizi să învețe noi abilități și expertiză care îi pot ajuta să obțină locuri de muncă mai bune, le sporesc stilul de viață și, astfel, contribuie la societate. Acest lucru reflectă în mod clar importanța educație pentru o societate mai bună, dar necesită oportunități educaționale echitabile pentru toți indivizii, indiferent de diverse grupuri de populație. Deoarece indivizii se pot confrunta cu diferite bariere în accesul egal la învățarea pe tot parcursul vieții, care poate duce la inegalități sociale, cum ar fi împărțirea ineficientă a învățării pe tot parcursul vieții și educația tradițională, financiară constrângeri, bariere geografice și mai mult accent pe anumite categorii de lucrători. În general, cercetarea a găsit relație pozitivă între învățarea pe tot parcursul vieții și incluziunea socială, care este adânc înrădăcinată în evoluția istorică a paradigmelor educaționale și dezvoltare socială.
Efectele învățării pe tot parcursul vieții asupra socială incluziunea ca instrument eficient împreună cu dezvoltarea de recomandări pentru promovarea oportunităților educaționale pentru
diverse grupuri de populație adulți.
Cursul a produs următoarele rezultate de învățare:
• Competențele îmbunătățite legate de profilurile profesionale;
• O mai bună înțelegere a diversității (nevoi speciale de educație) a oamenilor;
• Capacitate crescută de a aborda nevoile celor dezavantajați.
Certificare: Mobilitate Europass și certificare de prezență.
Competențe dobândite de participanți:
• Identificarea a ceea ce fac deja în domeniul incluziunii;
• Folosirea instrumentelor și creearea propriului material pentru comunicare pentru a dezvolta în continuare practici incluzive și pentru a le activa la toate nivelurile din cadrul activității formatorilor.
• Folosirea creativității ca tehnică de a investi în ei și în aplica cu participanții la cursuri;
• Ajută la schimbarea perspectivelor asupra valorii a ceea ce înseamnă a reuși în viață, celebrând capacitatea tuturor și valoarea pe care toți o putem aduce lumii.
Obiectivele de învățare: Cursul a prezentat participanților să folosească metode de comunicare pentru a include oameni speciali în viața socială de zi cu zi. Predarea diferențiată a fost principalul obiectiv de învățare. Scopul cursului a lucrat în această direcție, ajutând formatorii care lucrează cu persoane cu dizabilități să-și dezvolte metodele și abilitățile didactice în ceea ce privește persoanele cu dizabilități. În special să construiască încrederea, metodele de comunicare și orientarea profesională.
Metodologie și evaluare. Cursul a fost tematic și interdisciplinar, cu un număr mic de prelegeri teoretice, dar mai ales cu ateliere de lucru în grup, activități de învățare și experimentare a metodelor, precum și experiențe de predare în mediu. Aceastea au fost combinate cu exerciții și acțiuni în două perspective, procesul de predare și procesul de învățare.
Training course 8:
,,Become an elearning EXPERT! E-Learning Toolkit: Blended Learning, LMS, & Instructional Design - Mastering E-Learning & Blended Learning - Click & Connect: Design Engaging E-Learning experiences” 10 zile în Grecia oferit de ,,Interactive Technologies For Stem Art & Education (ITsART) ”
În timp ce conținutul e-learning poate consta din diferite elemente, variind de la simple resurse de învățare (de exemplu, documente și prezentări PPT) până la conținut interactiv, simulări și ajutoare pentru locuri de muncă, această curs de formare s-a concentrat în principal pe dezvoltarea de lecții electronice interactive. Lecțiile electronice interactive sunt cea mai comună metodă de furnizare a conținutului de e-learning. Ele oferă un nivel mediu de interactivitate și permit designerilor să folosească o varietate de tehnici de instruire și medii.
În acest curs, experții în e-learning au ilustrat procesul de dezvoltare a lecțiilor electronice, inclusiv pregătirea conținutului, aplicarea tehnicilor de instruire și media și crearea produsului interactiv final folosind software-ul și instrumentele de autor adecvate.
Acest curs cuprinzător de dezvoltare profesională a echipat formatorii cu un set de instrumente și metodologii de e-Learning pentru a transforma predarea și a implica cursanți atât în medii de învățare online, cât și mixte.
Deveniți un expert în e-Learning:
• Master E-Learning Essentials: Participanții au pătruns în lumea e-Learning-ului, explorând diverse formate de învățare online și principii de proiectare instrucțională pentru a crea experiențe de învățare de impact.
• Navigați prin învățarea combinată: Participanții au descoperit cum să combine perfect instruirea online cu cea față în față, maximizând avantajele fiecărei abordări pentru a optimiza învățarea cursanților.
• Dezlănțuiți puterea LMS: Participanții au obținut o înțelegere solidă a sistemelor de management al învățării (LMS) și au explorat cum să le valorifice funcționalitățile pentru a gestiona cursurile online, a furniza conținut și a urmări progresul cursanților.
• Implicați și motivați-vă cursanții: Participanții au adoptat tehnologia educațională, au explorat o varietate de instrumente și resurse tehnologice educaționale care au îmbunătățit cursurile de învățare online și mixte, favorizând interactivitatea și promovând o înțelegere mai profundă.
• Design pentru motivație: Participanții au aflat cum să creeze experiențe de învățare online captivante și motivante prin încorporarea elementelor multimedia, activități interactive și strategii eficiente de evaluare.
• Prosperă în învățarea la distanță: Participanții au dezvoltat abilitățile și cunoștințele pentru a proiecta cursuri eficiente de învățare la distanță care promovează implicarea studenților și rezultatele învățării de succes, chiar și într-un mediu îndepărtat.
Obiectivele de învățare:
La sfârșitul acestui curs cuprinzător de e-Learning, formatorii au fost capabili să:
• Articuleaze principiile de bază ale e-Learning-ului și ale diferitelor formate de învățare online, inclusiv avantajele și aplicațiile acestora în diferite contexte educaționale.
• Aplice principiile de design instrucțional pentru a dezvolta module de e-Learning captivante și eficiente, care să răspundă obiectivelor specifice de învățare și nevoilor cursanților.
• Proiecteze și implementaze modele de învățare mixtă de succes care integrează perfect instruirea online și față în față, maximizând punctele forte ale fiecărei abordări pentru a optimiza rezultatele învățării cursanților.
• Evalueze și selecteze un sistem de management al învățării (LMS) în funcție de nevoile dvs. specifice. Sa navigheze cu încredere prin funcționalitățile unui LMS pentru a gestiona cursurile online, a furniza conținut în mod eficient, a urmări progresul studenților și a facilita comunicarea.
• Utilizeze o varietate de instrumente tehnologice educaționale pentru a-și îmbunătăți mediile de învățare online și mixte, favorizând interactivitatea, promovând o înțelegere mai profundă și satisfacând diverse stiluri de învățare.
• S-și dezvolte experiențe de învățare online captivante și motivante prin încorporarea elementelor multimedia, activități interactive și strategii eficiente de evaluare care promovează implicarea studenților și măsoară rezultatele învățării.
• Să proiecteze cursuri eficiente de învățământ la distanță care facilitează învățarea de succes chiar și într-un mediu îndepărtat. Au dobândit abilitățile pentru a stimula interacțiunea studenților, colaborarea și un sentiment de comunitate în sala de clasă online.
• Să evalueze critic și să selecteze resursele adecvate pentru a sprijini procesul de dezvoltare și implementare a e-Learning.
Acest curs a oferit cunoștințele, abilitățile și resursele necesare pentru a deveni un profesionist e-Learning încrezător și eficient. Au fost pregătiți să proiecteze experiențe de învățare captivante și de impact, care să le permită cursanților să prospere în era digitală. Mai multe informații: https://ka1stem.weebly.com/elearning.html
Acest curs de învățare în limba engleză acordă prioritate unei abordări practice și colaborative, asigurându-se că se obțin abilitățile practice pentru a implementa aceste strategii în sala de clasă cu încredere:
- Ateliere interactive și studii de caz: implicare în discuții, analizare scenarii de predare din lumea reală și colaborare cu colegii pentru a crea idei captivante de lecții care încorporează diverse metode de predare.
- Simulari de predare și jocuri de rol: punere teorie în practică prin experiențe de predare simulate în care se poate experimenta cu noi metode, primi feedback constructiv de la instructori și colegi și îmbunătăți abordarea de predare.
- Explorarea resurselor și integrarea tehnologiei: Descoperire resurse online, varietate de instrumente tehnologice special concepute pentru învățarea și integrarea eficient în lecții.
Evaluarea s-a concentrat pe împuternicirea paricipanților să transpună teoria în acțiune:
- Dezvoltarea planului de lecție: crearea un exemplu de plan de lecție de limba engleză care a încorporat o varietate de metode de predare bazate pe cercetare, conceput sa răspundă nevoilor de învățare diferențiate și să valorifice resurse și instrumente tehnologice atractive.
- Peer Review & Colaborative Feedback: Prezentarea în plen a planului de lecție, primind feedback constructiv pentru a rafina abordarea și pentru a asigurarea eficacității în promovarea învățării.
- Demonstrație de predare (Opțional): pentru un nivel mai profund de practică, oferire voluntar pentru a prezenta colegilor o scurtă demonstrație de predare, prezentarea noilor abilități și să primire feedback într-un mediu de sprijin.
Această metodologie asigură nu numai obținerea unei baze teoretice mai puternică în predarea eficientă, ci și abilități practice, un repertoriu de activități captivante și încrederea de a crea un mediu de învățare dinamic și stimulativ pentru cursanți.
În concluzie 19 persoane, formatori / facilitatori (angajați, voluntari, colaboratori voluntari) activi ai organizației Pro Dezvoltare DACIA (APDD) au avut oportunitatea de a participa la 8 traininguri internaționale în Bulgaria, Turcia și Grecia selectate în funcție de nevoile lor formare profesională.
In cadrul proiectului „European Training 3” rezultatele învățării au fost validate prin intermediul Certificatului Europass.
Activități De Diseminare ,,European Training 3’’
Schimbul de bune practici, experiențele dobândite și compețentețele dezvoltate de formatori in urma participării la cursuri au fost integrate in activitatea de zi cu zi , prin activități de formare pentru persoane mai mari de 18 ani (adulții din comunitate) inclusiv cu oportunități reduse/nevoi speciale dar și reprezentanți ai altor ONG/institutii, sub forma de seminare, ateliere lucru, cursuri formare, activități de conștientizare, sesiuni informare și mediatizare etc.
Activitatile au urmarit: Dezvoltarea aptitudinilor pentru susținere schimbărilor ecologice și digitale; Incurajarea abilităților antreprenoriale în zone rurale; Dezvoltarea abilități noi pentru ocupare; Incluziune socială și dezvoltare aptitudini pentru viață etc, bazate pe tehnici și metode non formale moderne și inovative.
Dar să lăsăm imaginile să vorbească:
In cadrul proiectului ,,European Training III’’ rezultatele învățării au fost validate prin intermediul Certificatului Europass.
Materiale de promovare ,,European Training III’’